ELLER

Har spenderat dagen med barnen på Oceanen (de älskar mig) och med Fröken Stövel (hon älskar mig också, innerst inne), det har låtit lite såhär:

Jag: Aless, jag har ju i alla fall en pepp-tröja på mig!
Aless: ÄH. HÅLL KÄFTEN.

Vi sitter på Nytorget och en unge springer runt och leker runt dammen där. Vi börjar ponera kring att han trillar i:
Jag: Hoppas...
Aless: Sa du "hoppas"!?
Jag: Eh, ja?
Aless: MEH!
Jag: Vänta nu, det var du som planerade att bli rockstjärna, och på vägen klippa av trummisars hälsenor och andras fingrar för att bli bäst? Och jag får inte säga hoppas? Va? Va!
Aless: Men fatta vad fett att bara hugga hälsenor och fingrar på folk. Så är man bäst för att man är smartast liksom.
Jag: Jag ger upp.
Kan ju även tala om att typ två sekunder senare så lekte hon med tanken på att platta till en fågel..

Jag: Ska vi börja hora?
Aless: Ja! Sälja stjärt!!!
Stackars er som missade att hänga med oss igår alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0