KÄRLEKEN VS. DÖDEN

Tioåringarna: Nicole... Hur gammal är du??
Jag: Nitton.
De tittar på varandra och fnissar lite.
Tioåringarna: Är du ihop med någon?
Jag: Nä, det är jag inte.
De jublar, ropar serri YES och hoppar lite på stället.

Jag: Vadå, är nån av er ihop med någon kanske?
Tioåringarna: Nä. Men det här är perfekt, vi ska fixa en date till dig!
Jag: Hahaha. Alltså, det är lugnt!
Tioåringarna: Du och Gabriel ska träffas på fiker här runt hörnet efter jobbet, okej??
Jag: Eh, alltså, jag ska träffa en kom..
Tioåringarna: Okej, vi hämtar Gabriel nu, gå ingenstans!!
Jag: Alltså, tjejer. Det är verkligen lugnt. Jag har träffat Gabriel!
Tioåringarna: Bra! Vad tycker du då?? Han är ju jättegullig, eller hur! Vad gillar du att göra?
Ska börja gå in med mina barn så går runt och samlar ihop dem.

Tioåringarna: Nej! Gå inte, vänta! Matilda, hämta honom nu, och skynda!!! Vad gillar du att göra?
Jag: Ja, jag tycker ju att det är kul att busa med er! *Lyfter upp ena ungen uppochner*
Tioåringarna: Perfekt! Gabriel älskar ju också oss!
Jag: Tomas!! De försöker fixa en date till mig! Hjälp!
Tomas: Jaha, vad trevligt!
Jag: De försöker tussa ihop mig med Gabriel, kan vi gå in NU?
Tomas: Nä, vet du vad? Ta en liten extra rast du!
Jag: Men lägg av. Okej, nu alla Skogen-barn, nu gick vi. NU!
Lite senare på eftermiddagen går jag fram till Gabriel för att lämna över ansvaret av en jacka.
Tioåring: Ja! Det här är killen vi ville att du skulle träffa!!!
Hon springer iväg till sina kompisar.
Jag: Eh. Hehehe. Jag springer nog också nu. In alltså. Men vi ses imorgon, oki??

Kommentarer
Postat av: fanny

hahahah!

2010-06-03 @ 08:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0