Stressen!

Jag har varit förkyld sen i tisdags ungefär, och har haft feber lite från och till sen i torsdags. Så igår började jag få förbaskat ont i öronen. Så idag har jag suttit och tänkt på halsfluss*, men mina halsmandlar känns inte alls svullna, så nu tänker jag mest på att det är öroninflammation! Smärtan och locket har släppt lite för vänstra örat, men blivit intensivare i det högra, det är megajobbigt och gör verkligen asont.
Nu är jag jätte stressad, för det känns som att jag fått öroninflammation*! Jag har provat tryckutjämning i typ flera dygn, och det gör ont när jag trycker på den där lilla hudfliken på ytterörat. Och åååh.
Måste till vårdcentralen nu, för vill verkligen inte att min trumhinna ska spricka! Ew, ew, ew!!!

Trumhinnan läker tydligen väldigt snabbt, och det ska sluta göra ont när man har öroninflammation när den väl har spruckit, men alltså. Förstå smärtan när det händer! Förstå äcklet när varet rinner ut ur örat!
Hur mycket var får plats i örat? Tänk om varet rinner bakåt och in i mellanörat så att man blir döv? Hur känns det när trumhinnan läker? Hur ser den ut?
Uuuuuuuh. Så himla äckligt.
Ska typ sova sittandes i natt så att svullnaden i näsan kan få en bättre chans till att gå ner sig lite, men jag vill ha antibiotika nu! Tänk om den spricker?? Huu, vill dö!



* Vanliga symtom för halsfluss är att det gör ont att svälja, feber, hosta, snuva + att det kan utstråla smärta som känns i öronen - check!
** Vanliga symtom för öroninflammation är ont i örat, en känsla av lock för öronen, feber och nästäppa bland annat - check!
Så ingen behöver ju tycka att jag är dum i huvudet, eller fånig, eller föreslå KBT, i onödan. Det är faktiskt inte så kul för mig!!

Kommentarer
Postat av: Statt'n

Hahaha fine det KAN visa sig att du är sjuk den här gången men du har ju en massa andra egenheter som skulle kräva KBT :P

2010-01-17 @ 15:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0