CAROLA

Okej, nu bloggar jag jättemycket, men blir så himla arg.
Så arg att jag inte kan finna ord.
Så arg att jag blir tårögd.
Så arg att jag tycker att människor är så himla hopplösa och borde dö.
Så arg att jag får svårt att andas.

Carola Häggkvist åker till Haiti för att träffa sitt fadderbarn och ger honom en flaska parfym.
En parfym värd 600 kronor, men inte ett enda öre som är värt något för honom. Inte lite mat, inte nya kläder, hon donerar inga pengar till hans skola - för just det, hon skänker inga pengar så att han har råd att gå i en ordetnligt skola heller, inte så mycket som en vattenflaska släpar hon med sig. Men en jävla parfym.
Vad ska det barnet och hans familj med den till?
Den kanske är livsviktig för hennes son, som bor i en fin lägenhet, som är hel, som har en mamma som inte är urfattig, som kan gå i en riktig skola, SOM BOR I EN RIKTIG JÄVLA STAD, SOM ALDRIG VARIT MED OM NÅGOT SOM SKULLE KUNNA LIKNA EN JORDBÄVNING.
Till honom är det nog en jättefin present. Men vad i helvete ska en familj i Haiti med den till? Va?

Hon måste ju vara helt efterbliven? Helt borta i huvudet?
Förstår ingenting. Vill bara gråta. Alltså. Jävla. Jävla jag-vet-inte-vad. På riktigt, jag vet inte vad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6641311.ab
Artikeln är säkert vinklad så att hon ska låta så hemsk som möjligt, men det spelar ingen roll. 
Huvudsaken är att han fick en parfym. Och ingenting annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0