18/05/80

Såg en dokumentär om Joy Division på SVT idag med Sara, och grät lite inombords när det börjades prata om Ian Curtis självmord. Blir alltid lika ledsen, fast jag vet att det har hänt.
& jag kommer nog aldrig sluta romantisera Ian Curtis, kan inte låta bli.
Hursomhelst, se dokumentären!
På torsdag visar Svt "Control", en av jordens bästa filmer som handlar om bandet.
Den är gjord av Anton Corbijn och himla fin i svart/vit. Typ så här:
Och läs Beröring långt ifrån // Touching From A Distance, som Control är baserad på den är skriven av Deaborah Curtis, jag har läst den kanske fem-sex-sju gånger nu.
Den är lika bra och gör mig lika ledsen varje gång, men det bästa med den boken, det är att alla Ian Curtis texter är samlade längst bak i boken, inte bara alla bandets låtar, men också oavslutade dikter och sånt. Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0