SVT PLAY <3

Igår natt hamnade jag framför en dokumentär på SVT. "Jakten på Bernhard" heter den och handlar om en kille som heter David och om Bernhard. Eller, alltså, när David pluggar i Lund så börjar han samla på lappar som finns runt om i Lund, som Bernhard har skrivit. Ibland använder han sig av olika alias, men mest så vill ha en kompis och ett nytt boende. Flera år senare så bor David i Stockholm, men kan inte riktigt sluta tänka på Bernhard, så han börjar skicka brev till honom och försöker besöka honom, det är ganska svårt. Men tillslut får han tag på honom, och det är så himla fint för de blir så himla goda vänner, och Bernhard är helt ensam och behöver verkligen hjälp just då, om han ska kunna överleva. Och han får hjälpen och han blir så himla glad och gråter och har ont i hjärtat mest hela tiden, men för det mesta så försöker han vara glad och berättar om sitt liv och det skildrar hur de gamla och sjuka behandlas, och åh. Det är så himla fint bara! Se den!!
Ikväll ska jag på bio, så jag kommer tyvärr att missa King of Kong på SVT 1 22.00, men tack vare SVT Play kan jag ta igen det i helgen, puh. Tror att den kan vara himla underhållande och jag kommer säkert lära mig massor om hur människan kan fungera!
Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0