ALVA

Idag har varit en himla fin dag, fullspäckade med fina människor:
först träffade jag Jakob av en slump på tunnelbanan, det var rätt trevligt att prata i lugn och ro för en gångs skull, och jag börjar undra varför vi inte hänger så mycket längre, det får vi ta och ändra på!
Efter det så mötte jag upp Amanda, och tillsammans promenerade vi upp till gamla skolan och hälsade på Rik, som var jätteglad och pratig, vi lovade att komma tillbaka snart, eftersom att Mia var sjuk! (+ att jag har två rullar i två kameror som jag för allt i världen verkligen inte får ut! Lite pinsamt, eftersom att Rik har lärt mig hur man gör minst 7 gånger, men han lovade att hjälpa mig igen!)
När vi var klara på skolan svängde vi förbi Max där han jobbar och pratade lite, innan vi till slut gick vidare till Alvas utställning på Kammarkargatan! Det är väl hennes klass utställning då, men den var himla fin, och Alva hade gjort så fint, utöver sina bilder, så hade hon gjort en jordglob med massa bilder på folk hon tycker om och har träffat under alla sina resor! Jag fick vara med på en pyttebild också! Och hon presenterade mig "Nicole, min modell", vilket fick mig att känna mig lite obekväm, fast mest märkvärdig!
Ikväll ska jag dessutom gå ut och ta en öl med fantastiska Alva och så Öyvind, kommer bli super!

Hursomhelst, så måste jag berätta lite kort om Alva:
Jag lärde känna Alva för ungefär ett år sen, ett år och lite till. Hon praktiserade hos Åsa Tällgård direkt efter att jag slutat, så vi hängde lite då eftersom att jag hade lite svårt att slita mig.
Alva är lite äldre, men hon är så fantastisk!
Hon har typ all energi i världen, och liksom kvittrar när hon pratar. Man blir så glad av att prata med henne, och man kan prata om allt mellan himmel och jord. Hon kan berätta spännande platser hon besökt, hon vet precis hur idiotiska killar är, hon kan prata fototekniker och fotografer jättelänge och hon är himla bra helt enkelt. Blir alltid så hemskt glad och lugn efter att träffat henne! Sämst att hon bor i Sunne, men ska försöka styra ner dit och leka lite i studion de närmsta dagarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0