3 MÄNNISKOR

3 saker som gör mig extra glad för stunden:

1) Att farmors syster är på besök. Farmor är så himla lycklig när tia Nico är här, och det roligaste jag vet är kanske att sitta i rummet bredvid och höra på när de skvallrar, skrattar och pratar om garn & stickning så mycket att jag tror att de glömmer bort att andas. Tycker att det vore himla praktiskt om tia Nico bodde här, och inte på andra sidan jordklotet.

2) Alessandra. Alltså, ni skulle ha sett oss två när vi var sjutton år gamla. Vi gjorde det mesta tillsammans, som att dricka te alldels för många timmar inpå natten på vardagar, gömma 100-lappar på hennes rum för att hon inte skulle slösa, varje söndag så drack gick vi långa promenader i Birkastan, drack kaffe och år godis. Det bästa vi visste var Snook, och om vi inte hängde i lägenheten i Farsta så bodde vi i mitt rum. Alessandra mest, jag tror att hon bodde inne i mitt rum, var det, 3, 4 dagar? Utan att lämna det alltså. Jag lämnade lägenheten tillochmed!
Hur som haver så slutade vi hänga, jag hade mycket i skolan, Aless hade mycket utanför skolan osv.
Men nu, typ ett år senare så har vi återförenats! Himla bra tycker jag, vem annars drar med en på poesi-kvällar och fattar lika lite som en själv, viskar lite för mycket, pratar man med om så många snygga män, orkar skratta åt varandras skratt i typ en kvart och presenterar än för en massa nya roliga och trevliga människor?

+ Att vi har världens bästa smeknamn på varandra, men det kan vi ta i ett annat inlägg.


3) Att jag man hittar Maceo på baksidan av gräddfilen mitt i veckan efter middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0