Lilla apa

Igår natt satt jag & pappsen och kollade på Afrikas outsiders, ett program som går på Animal Planet, och handlar om små djur som föds som typ albinos. Det hela var i varje fall mycket gripande, och både jag och pappa hade lite tårar i ögonen när det hela var över.
Det var nämligen en apsöt liten babian som var helt vit, och hette typ, Sega.
Det kom i alla fall en geopard och skulle ta lilla vita apan, så Segas mamma tog tag i honom och flydde upp bland träden, hela grejen var väldigt panikartad, och hela flocken sprang runt som yra höns, men 3 babianhanar jagade bort geoparden. "Puh", tänkte jag och pappa, och säkert du med nu.
Men, mitt i allt tumult så ramlade Sega ner från ett träd, och han doooog. :(
Jag och pappa blev mycket upprörda, och suckade.
Fast det mest tragiska var att mamman inte kunde släppa sin bebis, utan bar runt på hans döda kropp i 3 dagar, och fixade till hans päls och plockade mat till honom. Det såg rätt äckligt ut när hon släpade runt honom efter sig. Vid ett tillfälle försökte hon tillochmed kidnappa en annan babianbebis. Hon failade. Och den var ändå inte vit och söt.
På fjärde dagen så släppte hon ifrån sig kroppen tillslut i alla fall.

Hur som helst, så har jag börjat med utrycket "apa" igen. (Detta var dock innan lilla vita babianen kom in i mitt liv!)
Så nu är allt apa, eller jävla apa. Saker är apbra, eller så är jag aptrött. Bara så att du vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0