Lil' Wayne

När man spenderar mycket tid framför datorn, stirrandes på ett tomt Word-dokument så lyssnas det rätt mycket på musik (och facebook-as en del ska medges), vilket har lett till att jag tröttnat lite på Joy Division, Markus Krunegård, White Stripes, PJ Harvey, The Kills osv, så tur hade jag att Jay-Z släppte det sista albumet i Blue Print triologin! Happi me! Ja! Osv. I alla fall, så har det inte helt onaturligt fått mig att börja lyssna mer på denna forna älskade genre, jag minns än idag hur jag satt med den rosa cd-spelaren tryggt i knät på alla bilresor mellan Härnösand, Sundsvall, Kramfors och Stockholm, som spelade The Eminem Show varm en sommar 2002.

Så, jag har återupptäckt lite bra musik som A Tribe Called Quest, RUN-D.M.C, Public Enemy och så klart börjat lyssna ännu mer på Nas. Men mycket vill ha mer, så jag begränsar mig inte bara till gammal hip hop (Q-TIP <3), men har helt förälskat mig i Rick Ross! Utan att skämmas, minsann!

Jag har också tagit rätt stor del av Lil' Waynes musik, och det ska sägas, lite motvilligt, att vissa låter inte är helt fy skam. Det mest intressanta med Lil' Wayne är nog texterna:
"I suck a pussy, fuck a pussy, leave it there
Long hair, don't even care."
- Mr. Carter

"I know that ain't fair, but I don't care
I'm still a motherfuckin' cash money millionaire, bitch"
- I'm Me

Men alltså, det här toppar allt:
"Call me on my sidekick
Never answer when it's private
Damn, I hate a shy bitch
Don't you hate a shy bitch?
Yeah, I ate a bitch
She ain't shy no more, changed her name to 'My bitch'" -
A Milli

Alltså, jag vet att det är hemskt, men jag tycker att det är förfärligt roligt, lite stereotypt, och så får vi tänka att han har självdistansen, ja? Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0