Helgen II

Okej, helgen såg ut ungefär så här:

Fredag
Hets i stan med Hannah som resulterade i en paljettdröm för Hannahs (& min del), sedan var jag på klädbytardag med Daniela, jag hittade inte så mycket. En brosh, ett par clips och en ljusblå historia som nog aldrig kommer att användas. Nå väl, blev av med en del i varje fall!
Sedan så åkte jag hem och åt middag. Och så drack jag vin med mamma medan jag gjorde mig iordning, och sen åkte jag iväg till T-Centralen för att möta upp alla*. Dock så var Hannah segizen, så vi andra åkte i förväg till Konstig Klubb utan henne. Det var förgäves, vi kom 2 minuter för sent och fick betala fullt inträde, jahaja.
Väl därinne så köpte vi billig öl och hittade Daniela & hennes vän.
Det dansandes en hel del, och passande nog så drogs Johnossi igång precis när Hannah äntligen kom! Fler öl dracks och en kille satte sig och skulle ragga på Hannah, när det inte funkade så gick han över till plan B: ragga på mig. När det inte heller gick hem fick han helt enkelt satsa på plan C: ragga på Daniela. Plan D var hans sista utväg: gå därifrån.
Efter att ha dansat i kanske 3-4 timmar tänkte vi** att det var dags att åka till MAX och därmed Petra för lite fyllekäk. På vägen till tunnelbanan ville en kille ha Hannahs råd angående om han skulle ha keps eller inte. (Dessa är väldigt förvirrade minuter för mig, minns inte riktigt att vi faktiskt gick från klubben eller att vi pratade med killarna, men helt plötsligt slår Hannah till mig och talar om att den ena faktiskt är från Borlänge!
-Känner du Lars?
-Vilken Lars?
-Lars-Peter!!
-Sober Inflows? Ja! Jag känner blablabla, fårga honom!
-Men jag känner inte blablabla, känner du Lars?!
-Ja, ja, ja! Fråga blablabla, jag är deras största inspirationskälla!
-Men jag känner inte blablabla!

Och sen ringde jag till Lars och berättade att jag träffat hans vän, vi hade en diskussion som liknar ovanstående osv.
I varje fall så kom jag och Hannah fram till MAX! Där retade vi Petra bakom kassan lite, och sen satte vi oss ner för att äta. Hannah fick dock stå för ätandet eftersom att jag däckade ganska hårt.
Vi kom hem i alla fall, utan att snubbla eller dylikt i Hannahs rum som såg ut som en labyrint ungefär. Vi lyckade även få av oss skorna på detta vis utan att trilla:

Det är alltså Hannahs sko/min sko/Hannahs andra sko & min andra sko där bakom. Fantastiskt.
Och ja, det var väl den fredagen ungefär.

*Alla = Hannah, Isabella, Ninni, Maja & Isabellas kusin, Paulina tror jag.
**Vi= Jag & Hannah

Lördag
Jag vaknade väldigt, väldigt bakis. Hannah vaknade bakis. Ungefär.
Efter frukost och ombyte och hej & hå så hamnade vi i stan där vi mötte upp en väldigt, väldigt, väldigt bakis Lars.
Vi bestämde oss för att en återställare (MER ÖL) skulle sitta bäst. Inne på Kungshallarna blev vi nekade eftersom att jag och Hannah bara var 18. Taskigt.
Så vi gick vidare ner på Drottninggatan. Efter en öl så mådde alla ganska mycket bättre, och vi rörde oss mot Gullmarsplan för att möta upp en liten kille från Tranås som skulle köpa en Muse-biljett utav Lars, samt dricka kaffe. Efter det mådde vi ännu bättre och tänkte spela biljard. Men återigen så var jag och Hannah för små, hehe. Så det blev Wollmars där det diskuterades film (mest jag och Lars), programmet Mammas Pojkar (mest Hannah och Lars), och lite Mando-skämt (mest jag och Hannah).
Vid 21 och x-antal öl senare så sa vi "hej då"! Jag och Hannah snikade till oss lite middag och bytte om hemma hos Bosse & Mona. Efter det mötte vi upp E & E* för att dricka lite mer öl på Göta Ark.
Klockan kvart-i-ett tyckte vi att det började bli sent så vi begav oss till Ace, där jag och Hannah kom in för halva priset och Elanor gratis = mer ölpengar, hurra!
Vi var där till klockan 04 (tack vintertid) och vi dansade med alla sorts möjliga fina: Elin, Pegah, Elanor, Lars & Olof + vänner! Det var fyllekäk och promenader, en mycket trevlig kväll där Hej-då-kramar glömdes och Hannah pratade mer än vanligt**.

*Elanor & Emmeli
**Mer än vanligt = SJUKT MYCKET.

Behöver jag ens nämna att jag och fröken Grillspett var bakis ända tills på måndagen? Fy. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0