men din torrboll, ge oss vänskap och kärlek, vi är alla människor.

Idag hade jag fått uppdraget att handla födelsedagspresent till min kära mormor (STORT GRATTIS!)
Jag gick runt i affären och plötsligt fick jag syn på en kofta där det bara blinkade mormor-mona.
Som alltid när man hittat något i en affär måste du gå till kassan och betala, vilket jag även gjorde i detta avseende. 
Jag möttes av en till början glad och trevlig kassörska och ni ska nu få höra om mitt äventyr.  

- Har du även lust att skänka en krona till röda korset? Frågade kassörskan mig.
-  Ja visst, varför inte. Svarade jag och började febrilt att leta efter en krona i både jackfickor och plånbok.
Till min stora besvikelse hitta jag ingen krona och var tvungen att avböja min generösa handling om att dela med mig till våra medmänniskor.
- Ja men vi avrundar upp en krona av din 500-lapp. Säger kassörskan med en bitter ton i rösten.  
- HAHAHAHAHA, ja det låter som en mycket bra idé. Säger jag och fortsätter skratta högt och hjärtligt, men torrbollen på andra sidan bordet vägrar ge mig ett leende och tar emot pengarna för att sedan gå vidare till nästa kund.
 
Jaha, stoppar in hörlurarna och vandrar ut från affären med funderingar om mitt aningen korkade beteende.
Eller kanske var det hon som var korkad som inte kunde ta händelsen med en nypa salt och slappna av?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon låter redigt skön hon kassörskan, en riktig glader m-hm jaja mm!

2009-05-18 @ 15:28:09
Postat av: SAZZY1

lätt att det var hon som var korkad :D

2009-05-18 @ 15:54:40
Postat av: Random tjej

Lätt inte. dumihuve

2009-05-18 @ 15:57:31
Postat av: SAZZY2

men, men, men!

jag tror den anonyma-mannen har utforskat ordet ironi.

2009-05-18 @ 16:47:54
Postat av: Grillan

Förbryllad av din skrift Hannah. Jag ska genast starta en tidning och du är, oberoende av din egen vilja, redan anställd. Keep rockin' Hannis

2009-05-18 @ 18:43:28
URL: http://ohfan.blogg.se/
Postat av: SAZZY2

åh,åh,åh.

Äntligen ett jobb efter gymnasiumet!

2009-05-18 @ 21:53:45
Postat av: Matilda

HAHAHAHAA, juste det va ju det här du berättade när jag "sov"

2009-05-20 @ 15:38:14
URL: http://okontaktbar.blogg.se/
Postat av: Gigi_mama;D

Jag tycker om det där "Korv på dig" uttrycket,haha;DDD Du vet va jag menar,min söta panna;)Tycker oxo om bilderna som visar hur lilla Hannah såg ut när hon va ung o fräsch;*** ;DDDDDD

2009-06-04 @ 17:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0