Dagen då Hannah uppfann mat.

Då kom dagen med de stora D:et, jag skulle överraska min kära BÄSTA SAZZY vän och även mig själv!
Jag hade bestämt mig för att överraskningen skulle bestå av MAT!
Jag vandrade ut till köket för att inse att kylskåpet var ganska utplockat, jag kände genast att min kreativa idé blev utömd från systemet!
Men i alla fall jag hade ju faktiskt lovat, så det var bara ta sig i kragen och slutföra uppdraget!
Jag rota, rota och rota och de började känna ett sug efter ris!
Började utforska lite mer och hittade broccoli, ärtor och falafel.
Det låter ju gott men väldigt torrt!
Då fick jag en snilleblixt, jag kunde använda mig av krossadetomater och såsa till det!

Nu var alla ingredienser färdiga och klara dags för att mixa ihop det till en fullständig maträtt!
Tanken var att det skulle bli ris, falafler, tomatsås, broccoli och ärtor fick stå för det gröna.
Började koka ris och självklart glömde jag ta tid på riset så fick chansa och självklart var det inte färdigt!
Det var bara att ta ut riset ur påsen och hälla ner nytt vatten och börja om på nytt, första misslyckandet!

Sedan var det dags för falaflerna och såsen, för att spara disk (ja eftersom Nicole är livrädd för vatten och diskmedel, är det jag som står för diskandet) så körde jag ner allt i stekpannan, allt gick smärtfritt tills en falafel dog och tappade sin stadiga form!
Jaha, om en dog varför ska inte alla andra dö?
Jag greppade stekspaden i högsta hög och mosade dem alla, muhhaaaa!
Det enda som gick hyfsat smärtfritt var tillagandet av grönsakerna. 
Claudia som varit väldigt skeptiskt till mitt matlagande och vill inte ha något från början, ja Ni hon ändrade sig och måltiden blev en succe!

Det blir aldirg som du tänkt dig, men ibland blir det till och med BÄTTRE!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket roligt.

2009-05-21 @ 18:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0