Spotify-exprimentet

Jag och Hannah håller på med ett litet expriment: en delad låtlista på Spotify!
Lite svårt eftersom att fröken Grillhammar har lite dåligt tålamod, och för att jag har sådana nazi-fasoner ibland när det ska vara ordning och reda, men också eftersom att det finns ett krav: vi får bara lägga till låtar som vi är relativt säkra på att den andra personen inte har hört!
Så det får vara artister som den andra har hört, men den får inte ha hört låten liksom.
Jag tycker att jag har skött mig relativt bra med lite Peter, Bjorn & John, Okkervil River och Tune Robbers osv!
Jag blev lite ledsen i ögat däremot när Hannah la till Tilly And the Wall, jag har så svårt för dem ju :(
Men det är bara att bita ihop i 2 minuter och 59 sekunder, för det är fusk att hoppa över låtar i listan minsann!

Idag la Hannah till Johnny Cash's cover på Hurt, och det gjorde inte så mycket, dels för att jag gillar Cash, och dels för att hon kom med en förklaring på facebook:
Hannah Grillhammar den är uppdaterad nu,
men du har nog hört låten förrut och det är en cover,
men, men, men! den har varit väldigt känslosamt passande, så låt mig vara!

(Även 'låt mig va'). Fint.
Då var jag tvungen att göra mig lite lustig över bästis och lägga till en låt som hon kan ha hört, men som passar min sinnesstämmning: Life's A Bitch med NAS.
Hehe, riktigt kul tyckte jag! Men så är jag ju ensam och trött nu också, så låt mig vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0