Max! Psst, packningslista!

Jag börjar få resefeber, och känner mig lite rastlös, så jag tänkte ägna mig åt en liten vana jag har: att skriva listor! Jag har en liten förkärlek till listor, de ska egentligen helst vara handskrivna, men det här får bli ett sorts utkast, så får jag skriva en för hand till Max imorgon, jag kommer säkert komma på tusen saker till under natten! Vissa saker (typ alkogel), får man nog inte ha med sig på planet, då är det bra att komma på att packa sådant i resväskan!

Okej, då börjar vi:

- Alkogel
- Badkläder
- Handduk (Stavas det med två d förresten?)
- Huvudvärkstabletter
- Skor för alla tillfällen och för skavsår osv
- Solskyddsfaktor
- Alla slags laddare som kan vara nödvändiga
- Handväskor som rymmer lagom mycket beroende på var äventyret tar en
- Lista på saker som ska göras där borta (så att man inte bara ägnar sig åt strandhäng utan kommer ihåg vikiga saker som att besöka Gaudi-parken!)
- Kameran och en extra rulle film
- Kortlek och kanske Uno
- Listan med adresser som ska besökas
- Tandborsten

Handbagage:
- Tidningar
- Boken som ska läsas ut
- Tuggummi (i fall att man får lock för öronen)
- Passet!
- Ipod
- Det där EU-försäkrings-kort-tjoffset i fall att något skulle hända (peppar, peppar!)

Förutom packningen ska ju en massa papper med:
- Boarding-tjoffset
- Hotelltjoffset
- Flyggbussbiljetterna

Saker som ska kollas innan:
- Ungefärliga priser på allt så att vi inte bli lurade
- Adresser till alla ställen vi vill besöka (ska komma ihåg att kolla upp Manchester Bar!)

Ungefär så, något annat man ska tänka på tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0