Julen!

Mli tyckte att jag kunde skriva om julen, så tja.
Nästan alla julklappar är klara, förutom pappas, den ska ordnas innan vi åker till norrland på tisdag någon gång, och lilla systers klapp kommer i Januari någongång, hehe.
Hursomhelst måste jag hitta på något bra till Hannah, eftersom att hennes pappa var 2 steps ahead of me.

Julstämmningen går lite segt, var för sjuk för att fira lucia, har missat allt av julkalendern, och i år har familjen Stattin i Stockholm slagit lathets-rekord. Vi brukar förvisso aldrig ha gran, och vi fyller vår adventstake med smarties, men i år har vi inte ens adventstake! Inte en endaste liten stjärna, ingen tomte, ingen ljusslinga, inga levande ljus, vi har n a d a. Tror mormor skulle få hjärtattack eller tvångssyndrom och fylla ut varenda ynka kvadratmeter i lägenheten med glitter och pepparkakor om hon kunde se hur vi har det så här en vecka innan jul!
Skulle inte förvåna mig om hon skulle kasta tomtar på oss när vi kliver av tåget i Härnösand på tisdag.

Men tillräckligt julig har jag varit för att ge mig på en önskelista!

Förutom en Richard Avedon-bok & att pappa ska skaffa fadderbarn (mamma blev fader till världens sötaste Rosa från Paraguay förra julen efter lite påtryckningar, hehe) så skulle jag inte ha något emot lite materiella saker så som:
Silverfärgade örhängen med små kors på, en cirkel scarf från American Apparel, en mörkgrå magtröja från AA förslagsvis, Tommy Girl parfymen, saknar den lite, strupfenhausenz behövs alltid, eller några Morrisey-skivor, eller de Tarantino-filmerna jag fortfarande saknar!

Kommentarer
Postat av: Statt'n

farmor dör nog! Bäst att inte berätta... skulle bli en trist jul liksom :P

2009-12-22 @ 23:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0