Universitetet

Jag sitter och ska skriva en uppgift till seminariet imorgon, tänkte utgår från en text skriven av Simone de Beauvoir och skriva om de olika könen maktpositioner, liksom om hur mannen är könslös, "normen", medan kvinnan försvagas genom att ses som något avvikande, och bedöms efter könet, som inte är manligt. Och hur till exempel ordet "Man" står för både mannen, och för en själv. Osv. Ja, ni märker ju, jag kommer att snurra in mig hur för jävligt som helst...

Jag har dessutom blivit så jäkla dålig på att skriva, min senaste Religions-uppsats såg ut så här:
  • Kokos-te
  • Sieg Nicole
Vi skulle utfroma en egen religion...

Eh, men det är inte bara mitt fel att Word-dokumentet är tomt, Armani hade precis ett hysteriskt roligt utbrott i något program som går på tvåan nu. Mycket handflängandes, alla andra idioter och han är ganska upprörd över att ingen springer runt och översätter hans italienska konstant.

Kommentarer
Postat av: leex

Det är jävligt intressant det där med könsroller faktiskt. Jag hade en delkurs om det i höstas. Det ledde till mycket diskussioner :P väldigt komplext

2009-08-27 @ 12:52:34
URL: http://leex.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0